‘Junk Fruit’ van Supermarkt Delhaize

Goed initiatief van Delhaize. Deze Belgische retailer heeft het concept Junk Fruit’ gelanceerd: stukjes fruit als tussendoortje voor elk moment van de dag. Met deze actie wil de supermarkt consumenten stimuleren om meer fruit te eten. Ook onze zuiderburen halen namelijk hun dagelijkse portie van 200 gram fruit niet. 

In elke vestiging komt een ‘Junk Fruit-afdeling’, waar fruit wordt gepositioneerd als een alternatief voor junkfood. Elk fruitsoort krijgt een nieuwe naam die verwijst naar een moment waarop je snel naar ongezond voedsel zou grijpen. Zo zijn er ‘Bingebessen’, een pot blauwe bessen voor tijdens het bingewatchen

Ook introduceerde Delhaize  ‘Filefruit’: een bakje vers fruit voor filerijders. Delhaize werkt voor deze campagne samen met de navigatie-app Waze, die in real-time rekening houdt met verkeerssituaties. Gebruikers die in de file staan krijgen de tip om een doosje Filefruit bij de dichtstbijzijnde Delhaize te halen.