Campagne op zoek naar gezond van start

De Alliantie Voeding voor de Gezonde Generatie heeft met veel enthousiasme de aftrap gegeven voor hun nieuwe campagne, getiteld 'Op zoek naar gezond'. Deze campagne heeft als doel om Nederland bewust te maken van de invloed van de voedselomgeving op onze voedselkeuzes, met speciale nadruk op volwassenen met kinderen.

De ambitie van deze campagne is niets minder dan het creëren van een Gezonde Generatie, waarin een gezonde voedselomgeving van essentieel belang is. Het streven is om kinderen te laten opgroeien met een gezond voedingspatroon, maar dit doel wordt momenteel bemoeilijkt door de overweldigende invloed van ongezonde voedingskeuzes in onze samenleving. De Alliantie is van mening dat een ingrijpende verandering in de voedselomgeving en de bijbehorende normen noodzakelijk is om duurzame verbeteringen in de gezondheid van onze voeding te bewerkstelligen.

Documentairereeks

Om deze boodschap kracht bij te zetten, hebben drie bekende Nederlanders - Fidan Ekiz, Renze Klamer en Hanna Verboom - zich bij de campagne aangesloten. Samen hebben ze een driedelige mini-documentaire gemaakt die onderzoekt waarom gezond eten en drinken, vooral voor kinderen, zo uitdagend is. De documentairereeks werpt licht op het gebrek aan eerlijke en vrije keuzes, als gevolg van het dominante aanbod en de reclame voor ongezonde voeding. De documentaire is te bekijken op de officiële campagnewebsite: www.opzoeknaargezond.nl.

In tegenstelling tot traditionele campagnes die zich richten op gezond eten, biedt 'Op zoek naar gezond' een kritische kijk op hoe mensen voortdurend worden verleid tot ongezonde voedingskeuzes.

Bron: De Alliantie Voeding voor de Gezonde Generatie